Rabu, November 17, 2010

Bulan Ramadhan dan Syawal 1431

Assalamualaikum warga Kulapis, sudah lama kita tidak menerima info terkini, nampaknya kita sibuk dengan berbagai agenda dan rancangan pribadi masing-masing. Walau bagaimanapun, blog Kampong Kulapis cuba menghidangkan sedikit info di bulan Ramadhan dan Syawal 1431/2010 yang lalu.









Para jamputan



















Anak-anak yatim sedang menerima sumbangan derma yang disampaikan oleh Ketua Kampong.

Alhamdulillah, pada 16 Ramadhan 1431H bersamaan pada 26 Ogos 2010M, Ketua Kampong Kulapis bersama MPK Kulapis mengadakan majlis sungkai (berbuka puasa) bersama anak-anak yatim Kampong Kulapis dan sekalis gus menyampaikan derma khas bagi keperluan `hari raya aidilfitri’ kepada anak-anak yatim tersebut di majlis itu yang diadakan di Restoran Soto Rindu, Sengkurong. Derma anak-anak yatim disampaikan oleh Ketua Kampong Kulapis.


Galeri
majlis anak yatim









Info kedua ialah `Majlis Sambutan Ramah Mesra Hari Raya Aidilfitri Semukim’ anjuran MPM dan MPK, Mukim Sengkurong pada 20 Syawal 1431H bersamaan pada 29 September 2010M di Dewan Kemasyarakatan Mukim Sengkurong. Majlis bermula jam 7.45 malam. Tetamu Kehormat majlis ialah Yang Berhormat Pehin Datu Imam Dato Paduka Seri Setia Ustaz Haji Abdul Hamid bin Bakal dan Datin. Pegawai Daerah Brunei Dan Muara dan Penolongnya, serta Pegawai-pegawai kanan kerajaan juga hadir bersama dalam majlis ini.

Ucapan mukadimah daripada Pengerusi, dan ucapan khas dari Tetamu Kehormat juga diutarakan dalam majlis ini, kemudian disusuli dengan doa kesyukuran.










Para Jemputan.

Kumpulan Nasyid.










Jemputan khas.


Awang Haji Musa bin Haji Tahir, Penghulu Mukim Sengkurong adalah selaku Pengerusi `Majlis Sambutan Ramah Mesra Hari Raya Aidilfitri Semukim’. Timbalan Pengerusi majlis ialah Haji Mat Serudin bin Haji Nasir dan dibantu oleh semua ketua kampung Mukim Sengkurong. Jawatankuasa sementara `Majlis Sambutan Ramah Mesra Hari Raya Aidilfitri Semukim, adalah dianggotai oleh Ahli-ahli Jawatankuasa MPM dan MPK Mukim Sengkurong. Majlis dimeriahkan oleh warga-warga dari tujuh buah kampung seperti Kampong Jerudong, Katimahar, Kulapis, Lugu, Malaut, Sengkurong A dan B, dan Tanjong Nangka. Majlis ini juga dihidangi dengan beberapa buah Lagu nasyid yang dipersembahkan oleh Kampong Malaut, Jerudong dan Sengkurong A dan B.



Pondok Juadah Kampong Kulapis


Galeri




Tiada ulasan:

Catat Ulasan